Man ska inte krångla till det med reklamen

Om man vill kan man nog lägga en hel livstid på att göra reklam för sin tjänst eller produkt, men jag anser att man inte alls behöver göra det särskilt svårt för sig. Genom att ha kontakt med sina kunder via nyhetsbrev, vara synlig på sociala medier och då och då besöka olika mässor eller tillställningar så kan man synliggöra sig själv på ett bra och effektivt sätt. Personlingen så har jag skapat en hemsida där jag har mina tjänster tillgängliga, och jag finns på Twitter och på Facebook. Jag lägger kanske 20 minuter om dagen på att vara aktiv och det verkar räcka för mig. 

Min första mässa

När jag fick förmånen att vara deltagare på en mässa för första gången var jag inte alls förberedd. Jag hade med mig en dator där jag kunde visa upp bilder på några av mina projekt och jag hade lite broschyrer som jag delade ut. Jag fick nästan inga besökare och det var jättetråkigt. En annan deltagare stannade och pratade en stund och tipsade mig om att använda rollups, en slags portabel reklampelare man kan sätta upp snabbt och lätt. Så nu har jag skaffat mig två sådana. Det märks skillnad för nu kommer folk fram till mig, de ser ju på avstånd vad det är jag representerar vilket man inte gjorde förut. Att jag inte tänkte på en så enkel sak själv? Det borde jag faktiskt gjort för vem vill gå fram till någon som ser anonym ut? 

27 aug 2018